شاید برای شما هم پیش آمده باشد هر وقت که می خواستید اطلاعات زیادی را وارد اکسل کنید، زمانی زیادی برای وارد کردن ردیف به ردیف داده ها از تان می گرفت. در این مقاله می خواهیم درباره ساخت فرم ورود اطلاعات در اکسل با هم صحبت کنیم.
پس با وارد کردن داده ها به صورت ردیف به ردیف خداحافظی کنید. 🙂
یک روش که همه ما با آن آشنا هستیم وارد کردن داده ها به صورت عادی و معمولی در اکسل هست.
می خواهم روشی که بیان کنم به این صورت هست که یک فرمی را ایجاد می کنیم و داده ها را در آن وارد می کنیم. حالا این اطلاعات به طور مستقیم در سلول مورد نظرشان قرار می گیرند.
خب اگر آماده اید، قدم ها را یکی یکی بررسی کنیم:
قدم اول: سربرگ داده ها تان را تبدیل به Table کنید.
توجه داشته باشید تا تیک چک باکس را حتما بزنید. تا سربرگ تان همان ردیف اول اطلاعات وارده باشد.
قدم دوم: الان دیگر باید برویم و قابلیت فرم را به اکسل اضافه کنیم. پس مسیر زیر رو بروید:
File > Options > Customize Ribbon
در منوی کشویی، Commands Not In The Ribbon را انتخاب کنید. تا لیست ابزارهایی که در تب ها نیست را نمایش دهد.
قدم سوم: برای راحتی کار این ابزار را در تب جدید قرار می دهیم. برای این کار بر روی New Tab کلیک نمایید تا تب جدید ایجاد شود و سپس نام مدنظرتان را برای آن انتخاب کنید.
بعد از اینکه تب را اضافه کردید. یک گروه نیز باید برای آن تب در نظر گیرید. پس بر روی New Group کلیک کنید و نامی را برای آن انتخاب کنید. در انتها ابزار فرم را می توان در تب و گروه مورد نظر اضافه کرد.
نتیجه نهایی به این شکل خواهد شد:
قدم چهارم: حالا اگر هنوز سلول های جدول در حالت انتخاب هست، بر روی ابزار فرم از تب فرم کلیک کنید. در این حالت پنجره ای باز خواهد شد که به راحتی می توانید مقداری لازمه را وارد کنید.
یافتن ویژگی های این فرم دیگر با شما.
این فرم چه امکاناتی در کسب و کار شما دارد؟ همین الان در پایین همین مطلب نظرتون رو بنویسید.